Zdi jsou v dostatečné výšce, nastal čas na překlady. Nojo, jenže jak je do 2,5m dostaneme? Jeden váží třeba 130kg a bohužel tu nemáme zrovna žádného vzpěrače 🙁.

Zkusili jsme nejprve ten nejmenší dostat ručně na lešení a pak holt ve dvou zvednout a položit. Povedlo se to, ale příjemná práce to teda nebyla. Musíme vymyslet alternativu.

Přichází táta s nápadem, že naskládáme hromadu palet na sebe, na ně dáme překlad a paleťákem to celé zvedneme po potřebné výšky – paleťákem pak jenom zajedeme do okna a pustíme dolů. To už fungovalo podstatně lépe i když stabilita toho celého nebyla silná stránka.

Jinak doporučuji překlady pak k sobě uchytit svěrkami – my jsme mezi ně ještě dávali zdicí maltu.

Na řadu pak přišly traverzy na okna u terasy a posuvné dveře. Táta svařil vždy 2 traverzy k sobě na 3 místech a pak jsme použili techniku – traktorbagr – k pohodlnému uložení traverz. Tohle už byla pohodička. Jó kdyby takhle šly uložit všechny překlady 🙂

Traverzy je dále třeba zašalovat a obetonovat. Betonávku provedeme pouze uprostřed mezi traverzami a zvenku pak nalepíme XPS nebo PIR. Řešil jsem ještě, jestli natírat traverzy nějakou základovou barvou. Názory byly nejednoznačné, ale nakonec jsem od toho upustil. Po natření by traverza byla “hladká” a hůř by na ní drželo lepidlo, potažmo XPS/PIR desky. U běžných překladů je takto práce hotova. 

Co bych udělal příště jinak? Asi bych objednal překlady o 2-3cm uzší než je šířka zdiva a zbylou část obložil XPS/PIR pro zlepšení tepelných vlastností. Asi to není žádná katastrofa i teď, jelikož beton ve středu překladu je obložen z obou stran porfixem, ale asi by to neuškodilo 🙂